نیما راد | بلاگ

نیما راد

ساخت وبلاگ
فرق پمپ کفکش با پمپ شناور

پمپ کفکش چیست؟

پمپ کفکش نوعی از پمپ های گریز از مرکز مستغرق هست. ساز و کار پمپ کفکش به گونه ای طراحی شده است که یک موتور الکتریکی پمپ را به حرکت در می آورد و نتیجه ی این عمل افزایش انرژی جنبشی سیال می باشد که در انتها سیال پمپ خواهد شد.

پمپ کفکش نیز مانند پمپ شناور و کارواش خانگی جزو الکتروپمپ ها محسوب می شود.

 

موراد مصرف پمپ کف کش

کشیدن آب از چاه

آب بدون آلودگی یا لجن

پمپ شناور چیست؟

پمپ شناور نیز مانند پمپ کف کش از نوع پمپ های سانتریفیوژ (گریز از مرکز) مستغرق می باشد و جهت انتقال آب از چاه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

موارد استفاده پمپ شناور

چاه عمیق

صنایع کشاورزی

صنایع باغبانی

صنایع نفت و گاز

بعد از مطالعه این موارد تا حدودی با تفاوت پمپ کفکش شناور آشنا شده اید و ما نیز سعی داریم در ادامه به صورت مفصل در رابطه با شباهت ها و تفاوت های پمپ کف کش با پمپ شناور توضیح دهیم.

شباهت بین پمپ کفکش و شناور

دلیل داشتن این تفاوتها به خاطر شباهت هایی است که بین آنها وجود دارد:

پس قبل از پرداختن به تفاوتهای پمپ کفکش و شناور چند مورد از شباهتها آنها را ذکر میکنیم.

  1. این دو نوع پمپ هر دو به صورت عمودی ساخته می شوند ودر هنگام کار نیز باید به صورت عمودی داخل سیال مورد نظر قرار گیرند.
  2. هر دو نوع این پمپ ها مستغرق هستند: یعنی در هنگام کار باید کل بدنه پمپ در داخل آب قرار گیرد.
  3. به همین دلیل معمولا از هردو نوع این پمپ در کشیدن آب از چاه استفاده می شود.
  4. هر دو نوع این پمپ از نوع پمپ های سانترفیوژ می باشند.
  5. در پمپاژ سیال عملکردی شبیه به هم دارند.
  6. هر دو دارای خازن راه اندازی می باشند.

به دلیل شباهت زیاد این دو پمپ در ساختمان و عملکرد تشخیص آنها کمی مشکل باشد و باید تفاوتهای آنها را بدانید.

تفاوت بین پمپ کفکش و شناور

حال که با شباهت های این دو نوع پمپ آشنا شدید به تفاوت های پمپ کف کش و شناور می پردازیم.

همانطور که این دو پمپ در ساختمان ظاهری شباهت به هم دارند. با دانستن تفاوت های ظاهری نیز می توان آنها را شناخت.

 

تفاوت در ورودی وخروجی پمپ کفکش شناور

در شناورها ورودی سیال در میانه بدنه قرار دارد ولی در پمپ های کفکش ورودی سیال در انتهای بدنه قراردارد.

خروجی سیال در پمپ های شناور در بالای بدنه پمپ قرار دارد ولی خروجی پمپ های کفکش در کنار پمپ قرار میگیرد.

 

تفاوت در جنس بدنه کفکش و شناور

پمپ های شناور معمولا از جنس استیل ساخته میشوند ولی پمپ های کفکش از جنس چدن ساخته میشوند.

 

تفاوت در ساختار بدنه

پمپ های شناور معمولا به صورت دو تکه و با قطر کم ساخته می شوند به همین دلیل در این نوع پمپ ها در چاه های حفر شده توسط بدنه ودهانه با قطر کم استفاده می شود. در حالی که پمپ های کفکش به صورت یکپارچه ساخته می شوند و دارای قطر بالاتری نسبت به پمپ های شناور هستند.

 

تفاوت در نصب و تجهیزات راه اندازی

در پمپ های شناور خازن راه اندازی معمولا در تابلو و خارج از پمپ تعبیه می شود ولی در پمپ های کفکش این خازن داخل پوسته پمپ قرار دارد.

پمپ های شناور توسط لوله و اتصالات مخصوص به صورت ثابت در چاه نصب می شوند ولی در پمپ های کفکش نیازی به نصب ندارند و فقط کافیست در داخل سیال غوطه ور شوند.

 

تفاوت در تعداد پروانه ها

پمپ های کفکش دارای یک پروانه یا دو پروانه می باشند در حالی که پمپ های شناور دارای چندین پروانه و دارای دیفیوژمی باشند (دیفیوژ جریان فشار آب را در انتقال سیال از یک پروانه به پروانه دیگر نگه می دارد تا افت فشار ایجاد نشود راندمان پمپ بالاتر رود) به همین دلیل است که پمپ های شناور دارای پروانه بیشتری نسبت به پمپ های کفکش می باشند و از آنها می توان در چاههای عمیق استفاده کرد.

پمپ های کفکش موجود در بازار نهایتا تا ارتفاع ۱۷۰ متر را پشتیبانی می کنند ولی پمپ های شناور قابلیت تولید فشار تا ارتفاع ۵۰۰ متری را نیز دارا می باشند.

 

جنس پروانه ها در پمپ های کفکش وشناور نیز متفاوت است

در پمپ های شناور معمولا پره ها را از پلیمر فشرده می سازند  ولی در پمپ کفکش از چدن یا کابالیت استفاده می شود.

انواع مدل های پمپ های کف کش و شناور

حال که با تفاوت های پمپ های کفکش شناور آشنا شدید بهتر است با چند مدل از پمپ های کف کش وشناور که شباهت های بسیاری با هم دارند ولی در یک دسته منحصر به خود قرار میگیرند آشنا شوید.

پمپ کفکش شناور

این نوع پمپ از دسته پمپ های شناور می باشد ولی بر خلاف اکثر شناور ها ورودی سیال آن در انتهای بدنه قرار دارد ولی در بقیه مشخصات مانند قطر بدنه و جنس بدنه وغیره از پمپ های شناور تبعیت میکند.

کفکش جریان بالا

این نوع پمپ از دسته پمپ های کفکش ولی بر خلاف اثر کفکش ها ورودی سیال آنها در میانه بدنه پمپ وخروجی آنها در بالای پمپ قرار دارد ولی در بقیه مشخصات مثل قطر بدنه وجنس بدنه وغیره از پمپ های کفکش تبعیت می کنند.

پمپ لجن کش

این نوع پمپ از دسته پمپ های کفکش می باشد و تفاوت آن در نوع پروانه می باشد چون برای سیالان غلیظ یا دارای ناخالصی استفاده می شود.

در بعضی از انواع این نوع پمپ ها کاتر یا خردکننده نیز به همراه پروانه استفاده می شود که سیالات دارای ناخالصی های غیر قابل نفوذ با خرد شدن ناخالصی ها به راحتی پمپاژ شوند.

 

منبع:

https://motorbargh.shop/

 

 

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 16 خرداد 1401 ساعت: 10:06

طراحی زیورآلات

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، طراحی و ساخت طلا از هنرهای منحصر به فردی است که همیشه علاقه مندان زیادی را از بین بانوان به خود جذب می‌کند. این هنر اصیل از تکنولوژی و تغییرات صنعتی باز نمانده و در حال توسعه و رسیدن به کیفیت‌های برتر است. همین تکنولوژی این امکان را فراهم کرده تا طراحان طلا بتوانند ایده‌ها و تصورات خود را به خلاقیت تبدیل کنند.

اما برای رسیدن به محصول نهایی، فراگیری مراحل و تکنیک‌های ساخت طلا کاملاً ضروری هستند. زیرا اشراف بر تکنیک‌های ساخت جواهرات و زیورآلاتی چون طلا موجب می‌شود با سازندگان ارتباط بهتری برقرار کنید و در نهایت طراحی شما به ساختی با دوام و مرغوب بینجامد.

از همه مهم‌تر شما در جریان هزینه‌های کل پروژه ساخت طلا قرار خواهید گرفت. مقاله پیش رو توسط سایت فروشگاهی گالری جواهرات گنجه تهیه شده است تا با روند ساخت طلا و جواهرات آشنا شوید.

ایده پردازی ساخت طلا و جواهرات

ایده پردازی اولین مرحله از شروع طراحی و ساخت طلا است که طراح باید به سلیقه مخاطبان دقت زیادی داشته باشد. یعنی اینکه او چه می‌خواهد، چه نوع طراحی و چه رنگی از طلا برای او مورد پسند است، آیا نیاز است که از سنگ‌های قیمتی استفاده شود یا نه.

در مناطق جنوبی کشور اکثر افراد طلای سنگین با رنگ زرد را می‌پسندند، در حالی که در نقاط دیگری مثل تهران بیشتر به طلای سفید و سبک تمایل دارند. برای همین است که در ابتدای ایده پردازی باید به سلیقه مخاطب دقت زیادی داشته باشید تا از هزینه‌های اضافی پیشگیری شود.

طراحی زیورآلات

بعد از مرحله ایده پردازی باید به سراغ طراحی ایده برویم. طراحی طلا شامل دو مرحله است:

طراحی دستی

طراحی نرم افزاری

طراحی دستی زیورآلات

بعد از اینکه ایده مورد نظر تثبیت شد، وقت طراحی آن می‌رسد. برای طراحی دستی ذوق و قریحه بالایی مورد نیاز است و معمولاً در این مرحله طراح از آبرنگ استفاده می‌کند و طرح مورد نظر را بر روی کاغذ A4 ترسیم می‌کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، یکی از مراحل مهم در زمان سفارش ساخت انگشتر طلا و نقره همین مرحله است.

طراحی دستی انگشتر طلا

 

طراحی نرم‌افزاری طلا و جواهرات

بعد از طراحی دستی نوبت به طراحی نرم‌افزاری یا طراحی CAD (computer aided design) می‌رسد. در این مرحله طراحی به کمک نرم افزارهای طراحی طلا و جواهر نظیر راینو ( Rhino) و ماتریکس (Matrix) انجام می‌شود.

طراحی نرم افزاری انگشتر

 

پرینت سه بعدی مدل طراحی

پرینت سه بعدی مدل طراحی جهت ساخت طلا یکی از مراحل کلیدی برای ورود به مرحله ریخته گری است. در این بخش مدل سه بعدی که به کمک نرم‌افزار تهیه شده است، به چاپگر سه بعدی یا پرینت سه بعدی ارسال می‌شود. خروجی این مرحله یک موم یا رزین از مدل سه بعدی نرم افزاری است باید توجه داشت که هر چه رزین کاربردی مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر باشد، ریخته‌گری در مرحله بعد زیبا و شکیل‌تر خواهد بود.

ریخته‌گری طلا

ریخته‌گری تعیین یک قالب اساسی جهت ریختن مذاب فلزات در داخل آن است. جهت ریخته‌گری طلا غالباً از روش موم استفاده می‌کنند. برای انجام درست این روش مدل جواهر مورد نظر را که ممکن است انگشتر یا گردنبند باشد، از موم می‌سازند و سپس بعد از تهیه مدل مومی آن را در داخل ماسه ریخته‌گری یا در گچی که قادر به تحمل حرارت بالا باشد، قرار می‌دهند. بعد از اینکه حرارت بالا اعمال شد، موم به خاکستر تبدیل می‌شود و مذاب طلا جایگزین موم می‌شود.

مخراج کاری یا جواهر نگاری

عمده فعالیت کار در سفارش ساخت طلا مربوط به مخراج کاری است. در این بخش قرار است سنگ‌کاری و جواهر نگاری انجام شود که از مراحل حساس و ظریف ساخت طلا هستند.
نیاز است بعد از ریخته‌گری قسمت فلزی مورد نظر از آلودگی‌های مرحله قبل پاک مشود و جواهر ساز تنظیمات مهمی را روی آن انجام دهد و لوازمی مثل حلقه، بست، لولا و قطعات تنظیمی و همچنین سنگ‌های قیمتی به درستی روی فلز قرار بگیرند.

تکنیک سوار شدن سنگ‌های قیمتی بر روی طلا بسیار حساس و ظریف است برای همین باید یک فرد کاربلد و ماهر این کار را انجام دهد. اگر بخواهیم با جزئیات بیشتر در مورد جواهر نگاری صحبت کنیم، باید گفت که مرحله‌ای توأم با ایجاد شیار و سوراخ کردن جهت گذاشتن انواع سنگ‌های قیمتی در داخل جایگاه مورد نظر است. برای گذاشتن سنگ‌های نامبرده از میکروسکوپ استفاده می‌کنند تا در حین جاسازی به سنگ‌ها، پایه‌ها و سایر موارد به دلیل ظرافت بالا آسیبی وارد نشود.

تمیز کاری یا جلا دادن طلا

جلا و صیقل دادن برای درخشش و زیبایی طلا بسیار مورد نیاز است. جواهرساز با انتخاب سبک‌هایی مختلف مثل لاک ساتن یا انواع لاک‌های مناسب طلا را جلا می‌دهد. حتی در همین مرحله استفاده از طرح‌های اضافی مثل حکاکی موجب زیبندگی بیشتر طلا می‌شوند.

صیقل دادن طلا و جواهرات متناسب با سفارش ساخت طلا توسط مشتری انجام می‌شود. در واقع این مرحله همگام با همان ایده‌پردازی و طراحی اولیه صورت می‌گیرد.

منبع : مراحل و تکنیک‌های ساخت طلا و جواهرات

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 150 تاريخ : دوشنبه 9 خرداد 1401 ساعت: 9:20

همه چیز درباره لباس راحتی زنانه

همه چیز درباره ی لباس راحتی زنانه

خانم ها به علت داشتن سلایق و نظرات کاملا متفاوت، آیتم های پوشش بسیاری دارند و استایل های متفاوتی برای خود خلق می کنند. در میان تمام این استایل ها، نوع راحتی آن از پر طرفدارترین انواع سبک ها به شمار می رود. لباس راحتی زنانه شامل تمام‌ مواردی می شود که خانم ها تمایل دارند با پوشیدن آن راحت به نظر برسند.

البته لباس راحتی زنانه به معنای پوشیدن لباس های شلخته و درهم و بر هم نیست، بلکه به این معناست که با پوشیدن لباس در عین حال که راحت هستند، کاملا شیک و حذاب به نظر برسند. برای آشنایی با انواع و ویژگی های لباس راحتی زنانه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

از جمله لباس هایی که خانم ها بسیار طرفدار آن هستند و به وفور از آن استفاده می کنند، شامل لباس راحتی زنانه می باشد، زیرا معمولا افراد و به خصوص خانم ها زمان زیادی از روز را در منزل می گذرانند و می بایست به لباس این تایم از شبانه روز خود اهمیت زیادی بدهند.

در واقع پوشیدن لباس راحتی زنانه به معنای کم اهمیت بودن آن و استفاده از لباس های کهنه و قدیمی نمی باشد. بلکه همین لاین از پوشش نیز همواره دارای جهت های متفاوتی از طرف دنیای مد و نظر استایلیست ها می باشد. بنابراین خوب است که خانم ها به لباس راحتی خود نیز اهمیت بیشتری بدهند. برای آشنایی با ویژگی ها و انواع لباس راحتی زنانه این مطلب را از دست ندهید.

لباس راحتی زنانه : https://sevixstyle.com/womens-comfort-clothes

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 192 تاريخ : 27 فروردين 1401 ساعت: 20:9

سرور hp چیست؟

سرور hp چیست؟

سرور اچ پی یا HP Server یک محصول تولیدی از شرکت Hewlett Packard Enterprise می باشد. مقر این شرکت در آمریکاست. سرور به عنوان قلب شبکه شما وظیفه انتقال اطلاعات، پردازش، ذخیره سازی و تخصیص منابع شبکه را دارد. شرکت اچ پی توانسته است انواع سرور hp، ذخیره سازها، دیتاسنترها و تجهیزات شبکه را به بازار عرضه کند. شرکت hpe مفتخر به تولید سرورهای قدرتمند است. از مهم ترین مزایای سرورهای اچ پی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از طراحی خاص و منحصر به فرد
  • توانایی تست شدن
  • ارائه محصولات کاملا ممنطبق با نیاز مشتری

آشنایی با انواع سرورهای hp موجود در بازار

در بازار شما با انواع های گوناگونی از HP Server روبرو می شوید که بعضی از آن ها بسیار شناخته شده و پرفروش است. سرورهای سری ‌ProLiant DL (سرور رکمونت)، سرور سری ProLiant ML (سرور ایستاده یا تاور)، سرور سری ProLiant Blade (سرور تیغه ای یا بلید) و سرور سری Synergy (فریم سرورهای ماژولار) از مدل های شناخته شده است. در ادامه بیشتر شما را با این مدل ها آشنا می کنیم.

برای خرید سرور hp به سایت رایان وی آی پی مراجعه کنید.

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 239 تاريخ : 29 فروردين 1401 ساعت: 19:49

همه چیز درباره CRM

امروزه مشتری در کانون توجهات بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار دارد. افزایش تنوع محصولات و خدمات، رقابتی شدن محیط کسب و کارها، تعدد رقبا، تنوع خواسته‌های مشتریان، حرکت به سمت سفارشی‌سازی انبوه به جای تولید انبوه و عواملی از این دست، باعث شده است تا توجه به مشتری و درک نیازهای او بیش از گذشته جزو دغدغه‌های صاحبان کسب و کارها باشد.

با توجه به اینکه در نرم افزار CRM شاهد یک دید 360 درجه از مشتریان هستیم، لذا پیاده‌سازی درست آن می‌تواند سازمان‌ها را در جهت رفع نیازمندی مشتریانشان یاری رساند.

نرم افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)، به کسب‌وکارها کمک خواهد کرد تا تعاملات خود با مشتریان را در سه بخش اصلی CRM یعنی بازاریابی، فروش و خدمات، ثبت و پیگیری نمایند. در نرم افزار CRM می‌توان تعاملات بین کسب و کارها، مشتریان بالقوه و مشتریان موجود را ثبت نمود.

در اغلب موارد، نرم افزار CRM به صورت مستقل از سیستم‌های دیگر سازمانی مانند نرم افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)، نرم افزارهای مالی و حسابداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزارهای تخصصی صنایع و ... پیاده‌سازی می‌شود با این تفاوت که امکان یکپارچگی با این قبیل نرم افزارها وجود خواهد داشت، به طوری که جهت تسهیل فرآیندها و هماهنگی واحدهای مختلف، طی یک تعامل دوطرفه با هم در ارتباط بوده و داده‌های مورد نظر بین آن‌ها رد و بدل می‌شود.

درباره نرم افزار CRM بیشتر بدانید

این نکته واضح است که سازمان‌ها و شرکت‌ها در تلاشند تا با ایجاد ارتباط بهتر با مشتریان و ذی‌نفعان خود، رابطه بلندمدتی را با آنان برقرار نموده و رضایتمندی آنان را فراهم آورند. راهکاری که به اجرایی شدن این نوع نگرش کمک خواهد کرد، استفاده از سامانه CRM است. در این مطلب سعی می‌شود تا با بررسی مفاهیم پیرامون سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان از جنبه‌های مختلف، به خوانندگان برای تصمیم‌گیری کمک شود.

مدیریت همه تعاملات مشتری با سازمان کار آسانی نخواهد بود و این مسأله زمانی پیچیده‌تر خواهد شد که واحدهای مختلف سازمان با مشتریان تعامل داشته باشند.

تقویت روابط با مشتریان موجب وفاداری بیشتر آنان به برند می‌شود که این مسأله ارزش بالایی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها ایجاد خواهد کرد.

CRM چیست؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. وقتی در مورد "مدیریت ارتباط با مشتری" (CRM) صحبت می‌کنیم، لازم است تا دورنمای سازمان و چگونگی روابط کسب و کار با مشتریان خود را در نظر داشته باشیم، که می‌تواند در استراتژی‌های کسب و کار، فرآیند یا ابزارهای نرم افزاری نمود پیدا کند.

استراتژی CRM

برخورداری از استراتژی درست CRM یکی از پایه‌ای‌ترین مواردی است که قبل از انتخاب نرم افزار CRM باید بر روی آن تمرکز داشت. در این استراتژی، مدیریت روابط با مشتریان، تیم فروش، فرآیندهای بازاریابی و خدمات و ... مورد توجه قرار خواهند گرفت. فلسفه نهفته در پشت این استراتژی آن است که مشتری، محور همه چیز است و مشتری‌محوری کلید موفقیت سازمان‌هاست. الگویی که می‌تواند در فرهنگ سازمانی نیز تجلی یابد.

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 270 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 ساعت: 11:00

ساختار باتری لیتیوم یون

باتری لیتیوم یون چیست و آیا در باتری‌های شارژی استفاده میشود؟

باتری های لیتیوم یون از پر استفاده ترین باتری های امروز در تکنولوژی های نوین هستند. این نوع باتری ها به دلیل استفاده قابل شارژ و ذخیره انرژی مناسب کاربرد گسترده ای دارد.

در کنار این موارد باتری های لیتیوم یون معایب بسیار زیادی نیز دارند و باید در استفاده از آنها بسیار دقت داشته باشید. شاید بدترین ویزگی آنها قابلیت اشتعال بسیار بالا در استفاده نادرست از آنها است. استفاده از شارژر نامناسب، استفاده نا درست و فشار آوردن به باتری از نظر کاربرد بالای غیر استاندارد و هر گونه فشار فیزیکی به باتری می تواند باعث انفجار و اشتعال آن شود.

اما با تمامی این معایب باتری های لیتیومی بیشترین استفاده را در گوشی های تلفن هوشمند دارند. اما چرا و چطور؟

 

ساختار باتری لیتیوم یون

ساختار یک باتری به ‌این صورت است که ‌از یک کاتد و یک آند و یک محلول الکترولیتی برای برقراری جریان در این ساختار شیمیایی تهیه می‌شود. در باتری‌های لیتیوم یون الکترولیت مثبت از یک ترکیب لیتیومی مانند لیتیوم کبالت اکسید و الکترولیت منفی از کربن ساخته‌ شده‌است ، فاصله بین آن‌ها با یک الکترولیت پوشیده و از هم جدا شده‌اند. هنگام تخلیه، یون‌‌های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در جهت مخالف حرکت می‌کنند.

برخلاف باتری‌های غیرقابل شارژ که بدلیل ترکیب شیمیایی مواد الکترود در هنگام تخلیه برگشت‌ناپذیر، دچار تغییر شده و یکبار استفاده می‌شوند و دور انداخته می‌شوند، باتری‌های قابل شارژ با استفاده‌ از جریان الکتریکی اعمال شده می‌توانند چندین بار تخلیه و شارژ شوند. ترکیب شیمیایی اصلی الکترودها را می‌توان با جریان الکتریکی معکوس، بازیابی کرد.

ویژگی های باتری لیتیوم یون

باتری لیتیوم یون نسبت به سایر باتری‌ها از ظرفیت بالاتری برخوردار است و به دلیل استفاده‌ از مواد سازنده متفاوت بسیار سبک‌تر از سایر باتری‌ها است. باتری‌های لیتیومی به دلیل استفاده ‌از نانو موادها طول عمر بیشتری دارند و خطرات استفاده ‌از آن‌ها نیز به شدت کاهش پیدا کرده‌است.

باتری‌های لیتیوم یون بسیار حساس می‌باشند و با کوچکترین تغییرات در دما و یا کشیده شدن جریان بیش از حد از باتری ، منفجر می‌شوند! تا زمانیکه صفحات داخلی این نوع باتری خورده نشود، می‌توان این باتری را استفاده و آن را شارژ کرد. آنها برای شارژ دوباره به دشارژ کامل نیاز ندارند و نمی بایست کاملا تخلیه گردند و برای عمر بیشتر باتری‌ها باید همیشه در حالت پر و نیمه پر قرار داده شود.

عمر باتری‌های لیتیوم یونی تا ۱۰۰۰ چرخه شارژ کامل بدون از دست دادن ظرفیت است. البته ‌اگر سیکل شارژ آن‌ها درست رعایت نشود و یا مدتی بدون شارژ بمانند، حالت خود تخریب پیدا می‌کنند و به همین دلیل در بسیاری از موارد خرید باتری لیتیوم یون عقلانی و به صرفه نیست.

باتری‌‌های لیتیوم-یون می‌‌توانند در محدوده دمایی ۲۰ تا ۴۵ درجه سلسیوس شارژ می‌شوند. البته‌ این باتری‌ها مقاومت کمی نسبت به شارژ بیش از حد ظرفیت خود دارند. ‌اگر این باتری‌ها را بیشتر از ظرفیت آن‌ها شارژ کنید نشت می‌کنند و خراب می‌شوند لذا در زمان شارژ آن‌ها بهتر است تا از شارژرهای هوشمند استفاده کنند که خود روند شارژ را پس از تکمیل متوقف کنند.

 

بدترین شرایط برای این نوع باتری‌ها نگهداری آنها در حالت شارژ کامل و دمای بالا می‌باشد. برای مثال گذاشتن گوشی موبایل یا باتری زاپاس در هوای گرم داخل ماشین ویا استفاده‌ از لپتاپ با منبع تغذیه و باتری. ولتاژی که باتری با آن شارژ می‌شود هم نقش مهمی در طول عمر باتری دارد. ولتاژ بالا باعث افزایش ظرفیت باتری می‌شود ولی طول عمر باتری را کاهش می‌دهد و معیار تاثیرگذار دیگر در طول عمر باتری‌های لیتیوم-یون میزان جابجایی الکتریسیته در ساعت است.

باتری های لیتیون یون شارژی

باتری‌های شارژی لیتیوم-یونی ۳.۷ ولتی هستند و به‌ندرت در سایز AA و AAA تولید می‌شوند و بیشتر در سایز استاندارد ۱۸۶۵۰ و برای دستگاه‌های خاصی که با ولتاژ ۳.۷ ولت کار می‌کنند ساخته می‌شوند. هرچند فناوری Li-on  در دنیای باتری‌های قلمی ‌تقریبا جایی ندارد؛ اما در باتری‌های لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند، خودروهای الکتریکی، ساخت پاوربانک، چراغ قوه های قابل شارژ ، جاروبرقی شارژی، دوربین‌های DSLR ، دستگاه ریش تراش، فلزیاب صنعتی، تلفن بیسیم خانگی، دستگاه واکی تاکی صنعتی و نظامی و… دیگر مصارف بسیار متداول است.

موارد استفاده باتری های لیتیوم یون

متداول‌‌ترین باتری‌‌ها در اتومبیل‌های مدرن، باتری لیتیوم-یون است. در وسایل نقلیه ‌الکتریکی از دو نوع باتری لیتیوم-یون استفاده می‌‌شود: اکسید فلز و فسفات. این پیل‌‌ها در قالب ماژول‌ نصب می‌‌شوند. به عبارت دیگر، برای ساختن یک جعبه، یک نوع باتری نصب می‌‌شود. برای مثال، در اتومبیل الکتریکی BMW تعداد ۹۶ پیل نصب می‌‌شود. تعدادی از پیل‌‌ها در چارچوبی قرار داده می‌‌شوند که ‌از باتری‌‌ها در برابر لرزش و گرمای خارجی محافظت می‌‌کند. ترکیبی از پیل‌‌ها را ماژول می‌‌نامند. تعدادی از این نوع ماژول‌‌ها، جعبه خنک‌‌کننده و سیستم مدیریت باتری به صورت یک جعبه باهم ترکیب می‌‌شوند.

از آنجایی که ‌این باتری‌‌ها چگالی توان بالایی دارند، معمولاً در الکترونیک از آن‌ها استفاده می‌‌شود. این باتری‌‌ها می‌‌توانند 150 وات-ساعت انرژی را در یک کیلوگرم از جرم خود ذخیره کنند.

 

مزایای استفاده از باتری های لیتیوم یون:

  • وزن کم
  • چگالی انرژی بالا
  • قابلیت شارژ مجدد و عدم وابستگی شدید طول عمر به تعداد دفعات شارژ
  • گستره دمایی خوب و تحمل دمای بالا تا ۶۰درجه و آسیب ندیدن ظرفیت باتری در این دما
  • امکان ساخته شدن در شکل فیزیکی ظریف و نازک
  • عملکرد فوق‌العاده در دستگاه‌های نیازمند جریان بالا

 

 

معایب باتری لیتیومم یون:

  • استاندارد نبودن ولتاژ (۳.۷ولت) برای مصارف متداول و تاثیر پذیری شدید و کاهش ظرفیت باتری و خراب شدن آن در صورت افزایش یا کاهش ولتاژ آن از محدوده نرمال
  • نا توانی در استفاده به عنوان باتری شارژی

اگر ولتاژ باتری به کمتر از ۲.۴ ولت برسد می‌تواند باعث اکسید شدن الکترودهای آن شده و در اثر واکنش شیمیایی داخلی کل ظرفیت یا بیشترش را از دست بدهد. متاسفانه باتری‌ها در انبار فروشگاه ها در اثر دشارژ خودبخودی به‌این وضعیت دچار می شوند. افزایش ولتاژ باتری (بیش از ۴.۳ ولت) یا جریان دادن به یک باتری کاملا پر هم می تواند باعث خوردگی الکترودهای آن شده و  همه ظرفیت باتری را از بین ببرد.

  • صدمه زدن به دستگاه‌های متداول درصورت استفاده‌ سهوی:
    شاید این مورد برای استفاده شما یکی از مهم ترن موارد به شمار برود. زیرا باتری به هیچ عنوان نباید به دستگاه شما صدمه بزند و از همین رو این نوع از باتری توانایی اتش گرفتن و اسیب بسیار جدی به دستگاه شما را دارد.
    به همین دلیل بهتر است قبل از هر کاری روند استفاده از این نوع خاص از باتری را مطالعه کنید تا به مشکلات این چنینی بر نخورید.
  • نیاز داشتن به شارژر مخصوص:
    خب این نوع باتری باید، باز هم میگوییم باید با باتری های مخصوص شارژ شود. دلیل آن هم خطر بسیار بالای ستفاده از انواع متفرقه شارژر در بازار است.
  • کمیاب بودن:
    این نوع باتری استفاده های محدودی دارد و به همین دلیل تولید محدودی نیز دارد و باید بدانید انواع استاندارد آن را برای مصارف خودتان از کجا تهیه کنید.

 

 

دارای الکترولیت

فعالیت شیمیایی

º C ۲۰ - تا º C۶۰

دمای کاری

لپ تاپ، موبایل و کلا گجت‌های مصرفی

کاربری

۳.۶ و ۷.۲ ولت

ولتاژ کاری

یکنواخت

نرخ دشارژ

۳۰۰ – ۴۰۰ سیکل برای هربار تخلیه و شارژ کامل

چرخه شارژ

º C ۰ تا º C۶۰

دمای شارژ

کمتر از ۰.۱ درصد از ظرفیت باتری

میزان شارژ برای انبار

º C ۲۰ - تا º C۶۰

دمای نگهداری

خطرناک برای محیط زیست و حتما در زباله‌های قابل بازیافت قرار گیرد.

بازیافت

· این نوع باتری برای استفاده درون گجت‌ها و وسایل الکترونیکی طراحی شده‌است.

· ساختار شیمیایی آن باعث محدودیت در شکل ظاهر سلول‌ها می‌شود.

سایر توضیحات

Bottom of Form

Bottom of Form با توجه به موارد بالا مهم ترین نکته ای که در خرید این نوع باتری به آن دقت کافی را داشته باشید خطر بسیار بالای اتفاده غیر استاندارد از این نوع باتری است. شما با اشتباه ممکن است باعت اتش گرفتن و یا انفجار این نوع باتری بشوید که خسارات بسیار بالایی را به شما وارد می کند.

منبع: سانداسنپ فارسی

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 ساعت: 10:47

پیچ و رولپلاک نما چیست ؟

پیچ و رولپلاک نما چیست ؟

پیچ و رولپلاک نما  را می توان عملی برای مقاوم سازی ، محکم کردن سنگ ها در نمای ساختمان . و تثبیت سنگ نما ها معرفی کرد . که توسط راپل کار و از طریق دسترسی طناب و کار در ارتفاع با طناب انجام می شود .

پیچ و رولپلاک نما با طناب با روش کار در ارتفاع

چرا باید از پیچ و رولپلاک نما با طناب استفاده کنیم ؟

پیچ و رولپلاک نما با طناب یا  پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب مزایای بسیاری دارد که در ادامه متن نیز به آنها اشاره می کنیم . اما از دلایل اصلی استفاده از پیچ . ر.لپلاک نما با طناب و راپل کاری می توان به جلوگیری از شل شدن سنگ های ساختمان اشاره کرد . زیرا در قدیم پیچ و رولپلاک نما با طناب وجود نداشت و پیچ و رولپلاک نما با طناب ( پیچ و رولپلاک سنگ نما با طناب ) به صورت دقیق و خود انجام نمیشد . به همین دلیل ساختمان هایی که از زمان قدیم وجود دارند . دارای سنگ هایی شل هستند که همانطور که گفته شد می توانند با پایین سقوط کنند و باعث عوامل خطر جانی افراد بشوند . یا از عمر ساختمان بکاهند . به همین دلیل گفته می شود استفاده از پیچ و رولپلاک با طناب و بدون استفاده از داربست می تواند بسیار مفید باشد .

پیچ و رولپلاک نما با طناب با روش کار در ارتفاع

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 355 تاريخ : يکشنبه 12 بهمن 1399 ساعت: 5:41

اشتباهات در هنگام خرید مبل

۵ اشتباه رایج هنگام خرید مبل

اشتباهاتی وجود دارد که مردم اغلب هنگام خرید یک کاناپه مرتکب می‌شوند.

این ها چیزهایی کوچک هستند که به راحتی نادیده گرفته می‌شوند.

اما تمام اشتباهات خرید و فروش مبل در اینجا تاثیر بزرگی بر رضایت شما از خرید مبل دارند.

 

1.خریدن مبل که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است

این ممکن است معمول‌ترین اشتباه همه باشد . این اتفاق زمانی می‌افتد که شما فضای خود و یا مبل خود را اندازه‌گیری می‌کنید و گاهی هم به هر دوی آن‌ها بی‌توجهی می‌کنید.

یک مبل ممکن است در یک نمایشگاه کوچک به نظر برسد ، اما می‌تواند برای اتاق شما خیلی بزرگ باشد ، بنابراین شما می‌توانید فضا و یا مبل خود را اندازه بگیرید تا مشکلات زیادی ایجاد کنید .

به غیر از اندازه‌گیری به اندازه فضا توجه کنید . مبل شما باید شبیه مبل دیگرتان باشد و طوری نباشد که به نظر برسد خیلی بزرگ باشد یا خیلی کوچک باشد.

 

2.خرید یک مبل بدون تلاش

همان طور که مبل شما نباید زیاد بزرگ باشد و یا برای فضا خیلی کوچک باشد، نباید زیاد بزرگ باشد و یا برای شما خیلی کوچک باشد.

اگر بلند هستید، مطمئن شوید که صندلی به اندازه کافی عمیق است که به شما اجازه می‌دهد در راحتی بنشینید.

اگر شما خیلی بلند نیستید و یا زانوهای بلندی ندارید به دنبال یک صندلی سطحی بگردید که به شما اجازه می‌دهد به راحتی از آن بیرون بیایید.

هیچوقت یه کاناپه رو بدون اینکه امتحانش کنید، خریداری نکنید. 

اگر تختخواب شو هستش تخت رو امتحان کنید و روش درازبکشید، سعی کنید راهی پیدا کنی که تو خونه ازش استفاده کنی.

اگر می‌خواهید روی نشمین چرت بزنید، مطمئن شوید که ابعاد متناسب با قد شما باشه.

 مطمئن شوید که بالش‌ها و پشتی نرم  و تشک ها محکم و طبی باشند.

 

3.خرید مبل سبک اشتباه

مبل شما باید با سبک بقیه مبلمان های  شما هماهنگ باشد. باید یکی باشند، باید یکی باشند، نه فقط به لحاظ زیباشناسی، بلکه این سبک خاص برای شما نیز هست.

نحوه کارکرد مبلمان می‌تواند با امتحان کردن آن مشخص شود اما با دقت به طراحی نگاه کنید تا از خرید چیزی که کاملاً خارج از سبک چیدمان منزل است جلوگیری کنید.

هر خانه یک سبک غالب دارد، و اگر یک مبل بخرید که با آن همراه نشود، می‌تواند یکچیز بزرگ باشد مگر این که شما در ادغام کردن با یکدیگر ماهر باشید.اگر میخواهید ایمن باشید، توجه دقیقی به نحوه قرار گرفتن مبل در کنار سایر لوازم خود داشته باشید.

 

4.انتخاب پارچه یا رنگ غلط برای مبل خود

انتخاب پارچه مناسب برای مبل شما می‌تواند یک اشتباه گران‌قیمت باشد.

ترکیب‌بندی پارچه خود را براساس نحوه استفاده از مبل و جایی که قرار است در آن قرار دهید تنظیم کنید.

اگر شما مبل خود را برای منطقه‌ای از خانه خود بخرید که به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتی قبل از این که شانس لذت بردن از آن را داشته باشید، پارچه یا رنگ ظریف کثیف شده ویا ضربه دیده و از بین خواهد رفت .
انتخاب رنگ نادرست برای پارچه نیز می‌تواند یک اشتباه جدی باشد . همیشه یک ایده خوب برای خانه انتخاب کنید و رنگ دیوار و نور را هم در نظر بگیرید. 
همیشه رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید و می‌توانید با آن زندگی کنید.

رنگ‌ها را براساس گرایش‌ها یا فقط یک هوس انتخاب نکنید . برای سال‌ها مجبور خواهید بود با آن رنگ زندگی کنید

 

5.خرید مبل با کیفیت ضعیف

همیشه ملاحظات بودجه‌ای وجود دارد, اما خرید یک مبل با کیفیت تضمین می‌کند که در ظرف چند سال هیچ هزینه ای جهت خرید مبل نمی پردازید. 
خرید یک مبل با کیفیت خوب باعث پس‌انداز پول در طولانی‌مدت می‌شود.

برای مشاهده مطالب مربوط به مبل به مجله خبری مبلمان آرا سوفا بروید.

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 240 تاريخ : دوشنبه 29 دی 1399 ساعت: 22:06

فالوور چیست

رسانه کلیک – امروزه برای اینکه کسب و کارها پیشرفت بهتری داشته باشند و بتوانند با دردسر کمتری اجناس خود را به فروش برسانند به پیج های اینستاگرام رجوع کردند. این پیج های اینستاگرام برای اینکه بهتر دیده شوند و بتوانند اعتماد سازی را انجام دهند به خرید فالوور اینستاگرام روی می‌آورند.

 

 

شاید این نکته برای شما جالب باشد که پیج های بزرگ اینستاگرام نیز برای افزایش فالوور های خود و افزایش درآمد دست به دامان خرید فالوور فیک و خرید فالوور واقعی و همچنین استفاده از ربات‌های افزایش فالوور اینستاگرام می‌شوند.

بالا بودن فالوور پیج یکی از دلایلی است که برای کاربران اینستاگرام بسیار اهمیت دارد و به‌واسطه بالا بودن تعداد فالوورها آنها نیز با اطمینان بیشتری صفحه را دنبال می‌کنند. درست است کیفیت محتوا این صفحات بسیار مهم‌تر است و باید اول این موضوع را برای دنبال کردن ملاک قرار داد اما از دید کاربران بخصوص کاربران ایرانی بالا بودن تعداد فالوور بیشتر اهمیت دارد.

بدون شک در بین کاربران اینستاگرام تعداد فالوور اعتبار ویژه ای به صفحه مورد نظر می‌بخشد و به همین دلیل سایت‌های زیادی با عنوان بهترین سایت‌های خرید فالوور اینستاگرام وارد عمل شدند و به؛ خرید و فروش فالوور اینستاگرام، لایک اینستاگرام، ربات اینستاگرام و… می‌پردازند.

فالوور چیست

به افراد و یا کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و صفحات مورد نظرشان را دنبال می‌کنند فالوور می‌گویند. زمان آغاز فعالیت اینستاگرام تمام فالوور هایی که در این صفحات فعالیت می‌کردند کاملاً واقعی بودند. اما امروزه به دلیل بالا بودن اهمیت فالوور، تعداد اکانت های فیک اینستاگرام افزایش پیدا کرده و این فالوورهای فیک، درازای دریافت مبلغی فروخته می‌شوند.

نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 177 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 10:31

مزایای تبلیغات در فیسبوک

مزایای تبلیغات در فیسبوک

برخلاف ادعاهایی که به گوش می‌رسد، در حال حاضر فیسبوک بیش از همیشه در میان مردم محبوب است. طبق نتایج تحقیقاتی که در ایالات‌متحده انجام گرفت، مشخص شد که روزانه 70 درصد از کاربران وارد فیس بوک می‌شوند. این در حالی است که آمار ورود روزانه به اینستاگرام 59 درصد، توییتر 38 درصد، پینترست 27 درصد و لینکدین 22 درصد است. وجود این همه کاربر فعال در فیسبوک، پتانسیل این شبکه‌ی اجتماعی را برای انجام فعالیت‌های بازاریابی بالا می‌برد. درواقع، فیسبوک یکی از بهترین بستر های تبلیغاتی برای مشاغل B2B و B2C است. بااین‌حال، برای انجام درست تبلیغات فیسبوک، باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید و برای این کار هم به آموزش نیاز پیدا خواهید کرد.

چرا تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک تأثیر زیادی بر روی پیشبرد اهداف بازاریابی کسب‌وکارها دارد؟

درست است که کاربران زیادی در فیسبوک حضور دارند، ولی تبلیغات در فیسبوک به‌سادگی ارسال یک آگهی تبلیغاتی نیست و نباید انتظار داشته باشید با هر آگهی که می‌فرستید، واکنش‌های زیادی دریافت کنید. کلید اثرگذاری تبلیغات اینستاگرام و فیسبوک، هدف‌گذاری است.
این هدف‌گذاری به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را بشناسید. برای مثال، اگر قصد دارید شیلنگ باغ بفروشید، باید تبلیغات فیسبوک خود را روی افرادی متمرکز کنید که به باغ‌های سبزیجات و خرید وسایل منزل علاقه دارند. یا اگر می‌خواهید یک نرم‌افزار بفروشید، می‌توانید کسانی را که از یک صفحه‌ی فرود (لندینگ پیج) بر روی وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند، به‌عنوان مخاطبان هدف خود انتخاب کنید.
در زیر برخی از گروه‌های هدفی که می‌توانید تبلیغات اینستاگرام خود را روی آن‌ها متمرکز کنید، آورده‌ایم:

  • مخاطبان سفارشی: فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا با مشتریان بالقوه آشنا شوید و یا مشتریان مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • موقعیت مکانی: فیسبوک به شما اجازه می‌دهد مشتریان خود را بر اساس شهر، منطقه و یا کشوری که در آن زندگی می‌کنند، انتخاب کنید.
  • جنسیت: می‌توانید تبلیغات فیسبوک خود را بر اساس جنسیت مشتریان هدف‌گذاری کنید.
  • علایق: می‌توانید بر اساس علاقه‌ی افراد، آن‌ها را به‌عنوان مشتری هدف خود قرار دهید.
     
  • رفتار: این قابلیت فیسبوک به شما اجازه می‌دهد بر اساس رفتارهای قبلی مشتریان، تصمیم بگیرید. برای مثال می‌توانید برای تبلیغات در فیس بوک، روی افرادی تمرکز کنید که قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند.
  • ارتباطات: از این طریق می‌توانید تبلیغات اینستاگرام یا فیسبوک خود را روی افرادی که قبلاً پست‌های شما را لایک کرده‌اند و یا به نوعی با پیج شما مرتبط هستند، متمرکز کنید.
نیما راد...
ما را در سایت نیما راد دنبال می کنید

نویسنده : نیما بازدید : 283 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 3:41

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :